Žebříček hodnot pro značky

Brand, Grafický design

Jak vypadá žebříček hodnot služeb, které potřebuje k budování značky?

Strategie značky – Branding – Vizuální Identita – Logo

Žebříček hodnot ukazuje poměr hodnoty a ceny. Slouží k tomu, abyste si vizuálně mohli porovnat hodnotu dané služby, kterou jako majitel značky poptáváte a jako designer nabízíte.

Majitele firem chtějí tento rozdíl pochopit, protože se v nich často ztrácejí a si neví rady, když poptávají proces budování značky. Většina firem začíná logem, a přitom většina úspěšných značek právě začala strategií značky.

Designeři často uvažují, jakou hodnotu může mít jejich služba a neví kam to zařadit. Přemýšleli jste někdy o tom, že vaše práce může mít vyšší hodnotu pro vašeho zákazníka, než se to zdá na první pohled?

Máte jen logo nebo máte značku s pevnými strategickými základy, se kterou se vaši zákazníci mohou opravdu ztotožnit a říct, tohle je ta značka, kterou mám rád?

🧐 LOGO
Žebříček začíná právě logem. Je to jednoduché, logo je totiž jen začátek. Je to první věc, která dokáže odlišit vaši značku od ostatních. Hodnota loga roste až v průběhu budování značky.

🧐 VIZUÁLNÍ IDENTITA
Logo už máte. Nyní je na řadě vizuální identita – písmo, barvy, design atd. Vizuální identita tvoří vizuální část značky a současně dává značce pevná pravidla používání, vytvoříte tak konzistentní značku.

🧐 BRANDING
Budování značky nestojí jen na vizuálním obsahu. Zde patří strategické procesy a rozhodování značky, které určitě budete znát – jméno značky (naming), pozice značky, archetyp, komunikace, příběh a hodnoty značky. Branding je soubor procesů, které podnikáte pro udržení a růst značky.

🧐 STRATEGIE ZNAČKY⠀
Značka, které má svou strategii značky staví na všech výše uvedených hodnotách. Taková značka je pak mnohem silnější a hodnotnější. Silná značka staví na kvalitních základech a dokáže lépe pracovat se svými zákazníky. Pracuje s jejich přesvědčením a emocemi. Strategie značky řeší větší problémy než jen vizuální řešení, které lze vidět na první pohled. Ve strategii značky je sepsáno, jaký je ideální stav značky, kterého chcete dosáhnout.

Pamatujte, že pokud začínáte budovat značku, tak na to musíte jít komplexně a s jasným cílem.
Každý krok při budování je důležitý a má svou hodnotu.

Jakub Kantor

Přečtěte si další články

Rekapitulace roku 2020

Rekapitulace roku 2020

Rok 2020 bych mohl nazvat jako rok změn a uvědomění. Mnoho z nás si uvědomilo, že je třeba zvolnit a myslet na sebe a své blízké. Majitelé značek začali řešit změny a přizpůsobení značky víc než kdy jindy.

Mýtus zvaný brand

Mýtus zvaný brand

Znáte, nejčastější mýty a legendy okolo slova BRAND? Slova BRAND a BRANDING se poslední dobou skloňují všude. Každý z vás, by měl znát pravý význam těchto slov. Sepsal jsem pro vás báje, které slýchávám, za posledních 7 let, nejčastěji.

Certifikovaný Brand Stratég – MasterClass Level C

Certifikovaný Brand Stratég – MasterClass Level C

Každý rok si stanovuji cíle, kterých chci dosáhnout. A jedním z nich bylo spojit se s Marty Neumeierem a mít možnost probrat svou práci od základních kroků až do hloubky jádra věci. Dnes už určitě víte, že se mi to povedlo.