Brand talk
Série Brand Talk vám přináší pohled do světa značek od špičkových specialistů z konkrétních oborů, které pracují se značkami.
Seznam hostů a témat:
- Tomáš Sobel – Audio Branding
- Pavel Klein – Řešení krize ve firmě
- Petr Rubáček – Život šéfa design studia Remembership
- Petr Handlíř – Výkonnostní marketing na Facebooku
- Petra Dolejšová – Nejčastější právní přešlapy v budování značky
- David Braný – Speciál – Marketingový bizár
- Max Kozlov – Síla osobní značky
- Václav Blahout – Brandové kampaně a sportovní marketing
- Radka Legerska – Jak obsahem na Linkedinu budovat B2B Brand
- Bára Vlášková – Vliv webových stránek na značku
- Michael Petrus – Ilustrace a animace v brandingu
- Katka Pavlíčková – Instagram jako ambasador značky
Tomáš Sobel
AUDIO BRANDING
S Tomášem jsme probrali vliv audio/ sonic brandingu na značky. Budoucnost totiž patří zvuku a hlasovým asistentům.
Síla jedinečného zvuku značky může mít stejně přidanou hodnotu jako design. Tomáš je tvůrce, marketér, jedna ze dvou kreativních Kreatury a stojí i za dalšími úžasnými projekty jako jsou Vaše jméno je Vaše značka – formát podcastů, který řeší časté problémy freelanceru a radí jak na to. Nesmím ani opomenout strašidelné pohádky pod názvem Klekání, u kterých nevíte, jestli se bát nebo pokračovat dál, protože Tomášův hlas je opravdu pohádkový.


Pavel Klein
ŘEŠENÍ KRIZE VE FIRMĚ
S Pavlem jsme si povídali o tom, jak se řeší krize ve firmách a jaký vliv mohou mít na značku samotnou.
Pavel se věnuje poradenství a koučování majitelů firem
a manažerů. Práce krizového manažera není snadná a musíme mít neustále na paměti, že jediná správná rada může mít velký dopad na celou vaši firmu. Podnikání a řízením firem se věnuje již 30 let. Jeho zkušenosti by mohly vydat na několik sérií Brand Talku a já jsem velmi rád, že jsme se mohli poznat osobně a probrat společně jaký vliv má naše práce na chod firmy a celé značky. Ono se to snadno řekne, ale když je firma ve stavu krize, tak prostě potřebuje poradit a mít nezávislý pohled zvenčí.


Petr Rubáček
ŽIVOT ŠÉFA DESIGN STUDIA REMEMBERSHIP
Petr Rubáček nám vyprávěl svůj příběh o tom, jak pracoval na založení a budování studia Remembership. Byla to výprava do duše majitele firmy.
Design je jeden z nejdůležitějších faktorů, které značka může mít. Jeho přidanou hodnotu si často ani neumíme představit. Petr Rubáček je grafický designér a zakladatel studia Remembership_. Společně s Petrem se podíváme na to, jaký je život šéfa designérského studia a na co vše musíte pamatovat u budování značky. Petrovo studio stojí za skvělými vizuálními počiny jako jsou Nadace Světluška, Obsahová agentura nebo značka Nafigate.


Petr Handlíř
VÝKONNOSTNÍ MARKETING NA FACEBOOKU
Není nic lepšího, než si povídat se špičkovým marketérem s úzkou specializací na výkonnostní marketing jako je Petr.
Role výkonnostního marketingu má své jisté místo při budování značky. Kdy a proč ho použít, a proč někdy může být výkon prioritní pro chod značky? To všechno jsme probrali společně s Petrem Handlířem, expertem na výkonnostní marketing. Petra také můžete znát z role konzultanta a lektora. Mezi jeho klienty patří značky jako jsou Vasky, Brašnářství Tlustý, Bernard a Olympus. Petr už na Facebooku proinvestoval přes 200 milionů korun.


Petra Dolejšová
NEJČASTĚJŠÍ PRÁVNÍ PŘEŠLAPY V BUDOVÁNÍ ZNAČKY
Právo může být skvělé a jak jinak než v podání Petry. Když řešíte právo a značku, tak musíte určitě znát Petru Dolejšovou, a pokud ne je správný čas to napravit.
Budovat značku právně správně, by měl být základ každé značky. Moc se o tom nemluví, ale právník by měl být při tom. Společně s advokátkou Petrou Dolejšovou jsme se podívali na to, jaké jsou při budování značky nejčastější právní přešlapy. Petra se věnuje právu v oblasti marketingu, médií, GDPR a ochrany značky. Určitě jí znáte jako skvělou lektorku a nebo také jako milou bytost, která boří právní mýty. Na Petře se mi líbí, že umí právo podat srozumitelně a lidsky.


David Braný
SPECIÁLNÍ DÍL – MARKETINGOVÝ BIZÁR
Slovo dalo slovo a domluvili jsme se na speciálním live streamu s Davidem Braným, kterého můžete znát jako autora Marketingového bizáru a mimo jiné taky jako Brand Stratéga. To, že je David ze stejného oboru jsem se od něj dozvěděl nedávno, a proto mě zajímal jeho pohled na náš společný obor zvaný Branding. Bavili jsme se o tom, jaké to je čelit marketérům a nenávistí, když bojujete proti marketingovému odpadu. Kontroverzní fracek z marketingu nebo skutečný branďák, který miluje svou práci? Tento stream byl opravdu speciální. Jako by to někdo dělal jinak…


Max Kozlov
SÍLÁ OSOBNÍ ZNAČKY
Pracovat s osobní značkou neznamená jen spustit reklamu a doufat ve výsledek. Je to běh na dlouhou trať, ale to už dobře víte. Síla osobní značky pracuje s mnoha faktory, které nesmíme opomenout.
Max Kozlov, to dobře ví, protože ještě nedávno se učil od těch nejlepších v oboru, ať už je to Garry Vee nebo Mark Ritson. Max je člověk, kterého chcete poznat osobně. Je s ním legrace a mimo jiné má za s sebou již takové milníky jako je zařazení do Euro 20 pod 20, Středoškolák roku 2019 a znát ho můžete i z podia TEDx a Google.
Mimo praktických postupů k „personal brandu“ si řekneme něco o jeho novém projektu AmazeThem, který profesionálům buduje osobní značky a podíváme se na to, jak je těžké je vést hardwarový startup Undout, který hýbe světem spánku.


Václav Blahout
BRANDOVÉ KAMPANĚ A SPORTOVNÍ MARKETING
S Vaškem jsme si povídali o tom, jaké to je pracovat se značkami jako jsou Coca-Cola nebo Český olympijský tým. Václav Blahout je špičkový marketingový konzultant, který mí spoustu zkušeností s brandovými kampaněmi a sportovním marketingem.


Radka Legerská
JAK OBSAHEM NA LINKEDINU BUDOVAT B2B BRAND
Budování značky v B2B je prý úplně jiné, ale je tomu opravdu tak? Vždyť na konci firem jsou taky lidé, a přijde mi. že se na to někdy zapomíná.
Mým dalším hostem byla dáma, která miluje marketing
a LinkedIn, dále ji určitě můžete znát jako specialistku
na obsahový marketing, copywriterku a lektorku Linked Akademie. Kdo je na LinkedInu delší dobu, tak určitě už ví, že píšu o Radce Legerske. Společně se tedy podíváme na to, jak budovat B2B brand pomocí LinkedInu.


Bára Vlášková
VLIV WEBOVÝCH STRÁNEK NA ZNAČKU
Webové stránky má dnes každá firma, ale to jak se s nimi pracovat a jak se připravit na tvorbu webových stránek už každý neví. Potřebujeme hezkou homepage je nejspíš špatný sen každého, kdo tvoří webové stránky. Společně s mým hostem Bárou Vláškovou se tedy podíváme na problematiku a vliv webových stránek na značku.
Bára Vlášková se specializuje na tvorbu webových stránek pro dámy (dámské portfolio). Vytváří webové stránky, které ve vás vyvolávají nadšení a plní svou úlohu v rámci značky.
Říká, že žen v IT je jako šafránu, a proto ji skvěle funguje věta „Jsem ajťačka“, protože dokáže skvěle prolomit ledy a vzbudit zvědavost.


Michael Petrus
ILUSTRACE A ANIMACE V BRANDINGU
V rámci brandingu jsme se s Michaelem podívali do světa ilustrací a animaci. Design totiž hraje velkou roli při práci s brandingem.
Michael je ilustrátor a creative director v ilustrátorském a animátorském studiu artBLOCK, které založil v roce 2013. Skrze studio Michael pomáhá firmám odlišit se atraktivní vizuální komunikací, marketingem a brandingem. Po více než 13 letech v oboru je držitelem několika mezinárodních ocenění.
Má na svém kontě řadu komerčních i autorských projektů a produkci několika komiksových knih. Do jeho zkušenostních zářezů patří také startup na digitální komiksy Nanits Comics, se kterým navštěvoval centrum technologických inovací Silicon Valley v San Franciscu.


Katka Pavlíčková
INSTAGRAM JAKO AMBASADOR ZNAČKY
Jste na Instagramu? Umíte s ním pracovat? Instagram vaši značky se může stát vašim ambasadorem. A nikdo nechce, aby jeho ambasador byl nevkusný, rozlítaný a neuměl komunikovat. V dalším Brand Talku jsme se s Katkou podívali na to, jak vám Instagram může pomoc v rámci prezentace a komunikace vaši značky.
Katka Pavlíčková je specialistkou a machrem na Instagram. Její značka BGRAM učí podnikatele a značky, jak se prezentovat na Instagramu. Pomohla už stovkám podnikatelů a firem pochopit jak funguje celý svět Instagramu a dokáže s lehkostí vysvětlit jak s ním pracovat v rámci komunikace své značky. Ze svých letitých zkušeností předává jen to nejkvalitnější know-how na trhu.

