Celosvětové ocenění – Metaskills by Marty Neumeier

Brand, Podnikání

Vyhrát Silver Star Award v Metaskills Challenge od Martyho Neumeiera je jednou z největších poct, která vám může být udělená v mém oboru – Branding, Budování a tvorba značek. Vyhrát první tři pozice, v této mezinárodní soutěži, plném brand stratégů a brandingových specialistů, mohli jen ti nejlepší z nejlepších a nám se podařilo vybojovat stříbrné–druhé místo.

 

Pro mě to byla největší výzva za mou kariéru. Ptáte se proč?

 

  • Hodnotili nás ty největší špičky v oboru
  • Všechno to zabralo 4 měsíce soustředěné práce
  • Spolupracoval jsem se zahraničními odborníky z různých zemí
  • Museli jsme se postavit dalším 150 specialistům na značky
  • Musel jsem přemýšlet a vše řešit v anglickém jazyce
  • Bylo nutné ukázat, jak si stojím v brandingu

 

METASKILLS CHALLENGE – LEVEL C

Jedná se o celosvětovou výzvu, které se, na začátku, zúčastnilo 30 týmů z celého světa. Každý tým obsahuje 4 – 5 brand stratégů (stratégové značek, brandingoví specialisté a brand designeři).

 

Celá výzva je založena na knize Martyho Neumeiera s názvem METASKILLS, kde vyzdvihuje pět klíčových dovedností, které budou zapotřebí k úspěchu v nové éře brandingu – robotického věku. Každý modul měl svou důležitou roli. Jednotlivé moduly byly nazvány následovně: FEELING, SEEING, DREAMING, MAKING, and LEARNING.

 

Za celým tímto projektem stojí Marty Neumeier a Andy Starr, odborníci kteří vytvořili Level C – jedná se o certifikované vzdělávání v oblasti značek.

✅ 4 měsíce

✅ 5 modulů

✅ 9 hlavních porotců

✅ 26 týmů

✅ 150 specialistů na značky

 

Soutěž posuzovali brandingoví specialisté a odborníci na světové značky: Marty Neumeier, Chris Do, Robert Jones, Lisa Peyton, Anaezi Modu, Lulu Raghavan, Dennis Hahn, Kevin Duncan a Andy Starr.

 

blank
blank
blank

 

blank
blank
blank

 

Náš tým byl tvořen pouze 4 lidmi a prvním úkolem bylo vymyslet název týmu. My, jako kreativní lidé, jsme k názvu rovnou připojili vizuální styl a logo. Název šel proti době robotiky a také jsem náš tým seznámil s Karlem Čapkem. Pojmenovali jsme se We Are Not Robots. Tohle jméno získalo na síle hned po prvním modulu, který jsme nekompromisně vyhráli.

 

Podívejte se, jak vypadaly naše jednotlivé moduly:

 

 

1. FEELING

Museli jsme „procítit“ bolest tradičních knihoven a vytvořili jsme řešení, které přináší krásu a radost – LoT (Libraries of Tomorrow). – Náš výherní modul.

Celá prezentace – MODUL – FEELING

 

blank

 

2. SEEING

„Viděli jsme“ ekosystém značky BrewDog, který se potýkal s neočekávaným problémem COVID-19, a představili jsme nový inovativní pop-up zážitek Pub (PubUp). 

Celá prezentace – MODUL – SEEING

 

popisek

 

3. DREAMING

Snili jsme o ambiciózním, spravedlivém a, pro robotickou éru, vhodném globálním vzdělávacím systému za pomoci LinkedIn („WorldClass“).

Celé prezentace – MODUL – DREAMING

 

blank

 

4. MAKING

Vytvořili jsme prototypy a také jsme vytvořili nový maloobchodní zážitek pro společnost Nike, abychom vyřešili problém špatně padnoucích bot (Nike ShoeSpace)

Celá prezentace – MODUL – MAKING

 

blank

 

5. LEARNING

Poslední modul byl o učení a to jsme podali formou videa a taky jsme pro knihu vytvořili mini-průvodce knihou a celým myšlením knihy. – Náš výherní modul.

Celá prezentace – MODUL – LEARNING

Průvodce – Cheat Sheet

 

blank

 

Jak můžete vidět, u každé značky jsme šli tak hluboko jak to jen šlo. Ponořit se do problematiky a vytvářet řešení, které posunou značku tím správným směrem to je ta cesta. Za sebe musím říct, že mě nejvíce bavily moduly Feeling a Making.

Tímto oceněním jsme se dostali mezi světové špičky v oboru a obdrželi jsme úžasné ohodnocení od těch nejzkušenějších odborníků. Byl to pro mně další obrovský posun, protože tohle se prostě neděje každý rok. Úžasné bylo povídání s Martym, kdy jsme se bavili o všem možném a ne jen o práci. Teď už vím, že pracovat
v mezinárodním týmu na světově úspěšných značkách může být skvělá zkušenost. Velké díky taky patří mým kolegům – Mattu Davisovi, Jolande van Straaten a Nathanonovi Hollowayovi.

Kdybych to měl zakončit myšlenkou, řekl bych jen jedno, a to že pro vývoj, růst, budování a vytváření značek je potřeba používat tzn. Brand Thinking. Osobně jsem to nazval jako Modern Brand (Branding) Thinking. Myšlení, které spojuje řízení značky, rozvoj podnikání, pochopení zákazníka, vedení firmy, designové řešení a uvažuje nad proměnnými, které může přinést doba robotiky a umělé inteligence. 

 

blank

Metaskills: Five Talents for the Futur of Work

Na stránce Metaskills naleznete všechny práce, které byly zařazeny do hodnocení.
https://www.levelc.org/metaskillschallenge

blank

Jakub Kantor

Přečtěte si další články

Rekapitulace roku 2020

Rekapitulace roku 2020

Rok 2020 bych mohl nazvat jako rok změn a uvědomění. Mnoho z nás si uvědomilo, že je třeba zvolnit a myslet na sebe a své blízké. Majitelé značek začali řešit změny a přizpůsobení značky víc než kdy jindy.

Mýtus zvaný brand

Mýtus zvaný brand

Znáte, nejčastější mýty a legendy okolo slova BRAND? Slova BRAND a BRANDING se poslední dobou skloňují všude. Každý z vás, by měl znát pravý význam těchto slov. Sepsal jsem pro vás báje, které slýchávám, za posledních 7 let, nejčastěji.

Certifikovaný Brand Stratég – MasterClass Level C

Certifikovaný Brand Stratég – MasterClass Level C

Každý rok si stanovuji cíle, kterých chci dosáhnout. A jedním z nich bylo spojit se s Marty Neumeierem a mít možnost probrat svou práci od základních kroků až do hloubky jádra věci. Dnes už určitě víte, že se mi to povedlo.