Jak vypadá žebříček hodnot služeb, které potřebuje k budování značky?
Strategie značky – Branding – Vizuální Identita – Logo
Žebříček hodnot ukazuje poměr hodnoty a ceny. Slouží k tomu, abyste si vizuálně mohli porovnat hodnotu dané služby, kterou jako majitel značky poptáváte a jako designer nabízíte.
Majitele firem chtějí tento rozdíl pochopit, protože se v nich často ztrácejí a si neví rady, když poptávají proces budování značky. Většina firem začíná logem, a přitom většina úspěšných značek právě začala strategií značky.
Designeři často uvažují, jakou hodnotu může mít jejich služba a neví kam to zařadit. Přemýšleli jste někdy o tom, že vaše práce může mít vyšší hodnotu pro vašeho zákazníka, než se to zdá na první pohled?
Máte jen logo nebo máte značku s pevnými strategickými základy, se kterou se vaši zákazníci mohou opravdu ztotožnit a říct, tohle je ta značka, kterou mám rád?
🎩 LOGO
Žebříček začíná právě logem. Je to jednoduché, logo je totiž jen začátek. Je to první věc, která dokáže odlišit vaši značku od ostatních. Hodnota loga roste až v průběhu budování značky.
⠀
🎩 VIZUÁLNÍ IDENTITA⠀
Logo už máte. Nyní je na řadě vizuální identita – písmo, barvy, design atd. Vizuální identita tvoří vizuální část značky a současně dává značce pevná pravidla používání, vytvoříte tak konzistentní značku.
⠀
🎩 BRANDING⠀
Budování značky nestojí jen na vizuálním obsahu. Zde patří strategické procesy a rozhodování značky, které určitě budete znát – jméno značky (naming), pozice značky, archetyp, komunikace, příběh a hodnoty značky. Branding je soubor procesů, které podnikáte pro udržení a růst značky.
🎩 STRATEGIE ZNAČKY⠀
Značka, které má svou strategii značky staví na všech výše uvedených hodnotách. Taková značka je pak mnohem silnější a hodnotnější. Silná značka staví na kvalitních základech a dokáže lépe pracovat se svými zákazníky. Pracuje s jejich přesvědčením a emocemi. Strategie značky řeší větší problémy než jen vizuální řešení, které lze vidět na první pohled. Ve strategii značky je sepsáno, jaký je ideální stav značky, kterého chcete dosáhnout.
⠀
Pamatujte, že pokud začínáte budovat značku, tak na to musíte jít komplexně a s jasným cílem.
Každý krok při budování je důležitý a má svou hodnotu.