25. 6. 2025 | 5 minut

Jsme digitální rukojmí? Svět značek ve streamovacích platformách.  

Mr. Brand –⁠⁠⁠⁠⁠⁠ Digitální rukojmí a svět značek streamovacích platforem.

Ještě před pár lety platilo jednoduché pravidlo: máš obsah, máš předplatitele. Ale dnes už to nestačí. Celosvětově je tady přes 200 platforem a jen v ČR jich máme k dispozici okolo 15 (lokální i ty světové). Tyto platformy zažívají trend „streaming fatigue“ – což by se dalo přeložit jako únava ze streamovacích služeb) tento stav se vyznačuje tím, že lidé jsou lidé zahlcení množstvím platforem, obsahu a předplatným. Začínají ztrácet chuť vybírat, platit i sledovat. To má za následek i to, že se lidé začínají vracet k pirátskému stahování filmů.

Doba se změnila – trh se přesytil a divák zlenivěl, ale značky bojují dál o naší pozornost, protože jejich konkurencí jsou i další platformy jako jsou YouTube nebo Twitch. Dnes už to tedy není jen o obsahu streamovací platformy.

Z pohledu značek jim jde o věrnost diváka k platformě – neboli ke značce, ale z pohledu akcionářů jde hlavně o čísla.

V sázce je totiž to nejcennější – měsíční platba za předplatné a váš čas strávený na platformě.

V článku najdete témata:

1. Jak si udržet předplatitele? Boj o vaší kreditku.

2. Budování značky: Z obsahu k budování značky

3. Personalizace: Algoritmus, který formuje váš obsah i peněženku.

4. Konkurenční prostředí: Přetlak, který pálí i ty nejsilnější

5. Budoucnost: Ze streamovacích platforem se stanou značky, s kterými budeme žít své životy

Digitální rukojmí – to je termín, který mě napadl při psaní tohoto článku a musím říct, že je vlastně obrázek dnešní doby. Protože nejenom platformy, ale i mobilní telefony si z nás dělají takové rukojmí.

Branding není o tom, kým jste, ale kým se stanete. Čas vás bude formovat. 🎩

Odkaz na článek:

https://www.seznamzpravy.cz/clanek/ekonomika-byznys-trendy-analyzy-digitalni-rukojmi-jak-si-netflix-hbo-a-spol-pojistuji-sve-divaky-277066


Další články

Mohlo by vás zajímat.


Kontakt

Čas na silnější značku?

Začněme společně od byznysu až po branding.

Jakub kantor Certifikáty