Nike

Věděli jste, že hodnota značky Nike činí 29,6 miliardy dolarů (2018)?

Původně značka Blue Ribbon Sports, hledala způsob jak se posunout dál. A tak vznikl nový název Nike, poté byla oslovena mladá grafická designérka Carolyn Davidson, která studovala na portlandské univerzitě, aby dala značce novou vizuální podobu, výsledkem mělo být logo pro jejích nový brand.

Vzhledem k tomu, že byla teprve v učení, řekla si o honorář 2 dolary za hodinu. Výsledné logo odevzdala za částku 35 dolarů.

Phil Knight a jeho obchodní partneři nebyli z loga nadšení a moc mu nevěřili, ale vzhledem k tomu, že se potřebovali pohnout dál, tak logu dali šanci. /pak přišlo asi to nejlepší co je v životě mohlo potkat/

Logo vzniklo v roce 1971.

Phil Knight je 26. nejbohatší člověk světa s majetkem v hodnotě 28,7 miliardy dolarů.

A jako všechno v Americe i tohle má svůj pohádkový konec:

Za svou skvělou práci byla Carolyn Davidson ohodnocena později a to až po úspěchu společnosti Nike. Carolyn dostala prsten s velkým diamantem a také obálku s 500 kusy akcií společnosti Nike.

Značka Nike tak ukázala, že ne vždy je potřeba utrácet milióny za tvorbu značky.

A tak bych si dovolil říct, že právě proto mě baví stát u vzniku značky, protože pak společně vidíme jak roste hodnota vaši značky a vše dává smysl. Základem je nezapomenutelný a rozeznatelný design.


Kontakt

Čas na silnější značku?

Začněme společně od byznysu až po branding.

Jakub kantor Certifikáty